Oto przykładowe kwestie związane z umowami i regulaminami, w których możemy Państwu pomóc:
Słowniczek:
Regulamin – treść umowy zawieranej poprzez akceptację dokonywaną przez jedną ze stron. Brak zgody na podstanowienia regulaminu zazwyczaj powoduje, że nie dochodzi do zawarcia umowy i nie ma możliwości skorzystania z danej usługi (np. przejazd komunikacją zbiorową, zakupy w sklepie internetowym).
Umowy ramowe – umowy zawierane przez podmioty przewidujące dłuższą współpracę o zmiennej intensywności. Umowa taka zawiera ogólne określenie obowiązków i praw stron wraz ze wskazaniem zasad wzajemnej współpracy, przy czym parametry konkretnych transakcji lub okresów są regulowane za pomocą umów szczegółowych.
B2B – (ang. business-to-business) – odnosi się do e-biznesu. Dotyczy relacji, gdzie obie ze stron są przedsiębiorcami (w odróżnieniu od B2C) i odnosi się do sprzedaży produktów, usług i wymiany informacji, np. relacja pomiędzy dystrybutorem odkupującym towar od producenta.
B2C- (ang. business-to-consumer) – pojęcie z zakresu e-biznesu. Dotyczy transakcji występujących pomiędzy przedsiębiorcą a klientem końcowym, często realizowanych za pomocą Internetu. Stroną inicjującą transakcję jest przedsiębiorca, np. relacja pomiędzy sklepem internetowym a klientem.